Jeśli planujesz renowację koloru swojego samochodu i chcesz zaoszczędzić tysiące złotych, malowanie samochodów metodą “zrób to sam” jest dla Ciebie idealnym rozwiązaniem. Jeśli szukasz metody malowania natryskowego samochodu, tutaj znajdziesz prostą metodę malowania samemu. Ta metoda DIY pomoże Ci łatwo pomalować samochód.

Malowanie samochodu jest w rzeczywistości czasochłonnym zadaniem, ale nie trudnym. Najlepiej jest zarezerwować co najmniej kilka dni na schludne pomalowanie samochodu. Najlepiej jest oczyścić garaż, aby czynniki zewnętrzne nie uszkodziły ostatecznego rozwiązania.

Zgromadź duże zapasy mokrego i suchego papieru ściernego o różnej grubości, taśmy maskującej, starych gazet, sprężarkę powietrza, podkładu, szlifierkę, maskę na twarz, okulary ochronne, farbę do malowania, lakier powierzchniowy, odkurzacz i zdecydowanie pistolet natryskowy.

Jeśli posiadasz mały lub średniej wielkości samochód wystarczy ok 4 litrów podkładu. Oraz tyle samo litrów lakieru kryjącego i lakieru bezbarwnego. Dla dużych samochodów należy podwoić ilość dla najlepszych wyników. Profesjonalny lakiernik pracuje efektywnie przy mniejszej ilości, ale z praktyką, nawet osoba bez przeszkolenia może osiągnąć pożądane rezultaty. Lepiej jest mieć większą ilość, jeśli jesteś początkujący.

Przygotuj się

Upewnij się, że miejsce pracy jest czyste, uporządkowane i pozbawione cząsteczek kurzu. Umyj dobrze samochód i oczyść całą powierzchnię pod kątem kurzu i drobnych cząsteczek. Zdecyduj, co chcesz pomalować. Jeśli chcesz pomalować wnękę na silnik, kabinę i drzwi wewnętrzne, podejmij niezbędne środki, aby rozebrać samochód. Jeśli chcesz malować tylko na zewnątrz zadanie jest proste i nie zajmie Ci to dużo czasu. Zacznij od umieszczenia maski na twarzy i okularów ochronnych. Nie zapomnij włączyć odkurzacza.

Zobacz również:  Uważaj na tunele

Szlifowanie samochodu

Rozpocznij szlifowanie kolistymi ruchami, aby uzyskać najlepsze i perfekcyjne wykończenie, dokładnie oszlifuj samochód. Cała czynność może być czasochłonna, ale ten krok jest tylko po to, aby uzyskać gładkie wykończenie. Zacznij od powrotu samochodu do metalu i wytrzyj całą powierzchnię czystą ściereczką, upewnij się, że nie ma żadnego pyłu. Pozwól, aby rozpuszczalnik wyparował, wstrzymaj się z konkurowaniem sam ze sobą przed rozpoczęciem malowania.

Podkład

Pokryj obszar, którego nie chcesz spryskiwać farbą za pomocą starej gazety i taśm. Upewnij się, że jest to zrobione perfekcyjnie, aby nie dopuścić do nadmiernego rozpylania. Przed rozpoczęciem należy dobrze wymieszać podkład z rozcieńczalnikiem, w celu sprawdzenia proporcji należy zapoznać się z instrukcją na opakowaniu farby. Proporcje są zazwyczaj różne dla różnych marek lakierów samochodowych.

Przed rozpoczęciem, należy przećwiczyć technikę natrysku na zbędnym panelu samochodowym lub jakimkolwiek złomie stalowym. Zawsze należy trzymać pistolet natryskowy w odległości co najmniej 15 cm od panelu i delikatnie się rozpylać. Naciskaj przycisk spustowy tylko wtedy, gdy poruszasz pistoletem lakierniczym. Unikać ciągłego pozostawiania sprayu w jednym miejscu, ponieważ prowadzi to do powstania grubej warstwy lakieru.

Zobacz również:  Eco-driving - filozofia, czy moda

Po zdobyciu wprawy pora na nałożenie podkładu na samochód, rozpocznij od dachu ku dołowi. Zastosuj cienką warstwę podkładu i 2-3 powłoki wystarczy do zabezpieczenia powierzchni. Naniesiony podkład pozostaw aby wyschnął, postępuj zgodnie z instrukcją czasu schnięcia. Każda powłoka zajmie ostatnie 10-12 minut Twojego czasu. Ramy czasowe to 20-25 minut, jeśli chcesz zrobić ponowne lakierowanie.

Farba

Wymieszaj farbę i rozcieńczalnik zgodnie z proporcjami podanymi w puszce z farbą. Zastosuj wierzchnią warstwę farby zgodnie z techniką natrysku. To zajmie 10 minut, aby nałożyć na każdą warstwę i czas schnięcia wynosi 20-25 minut przed ponownym nałożeniem lakieru.

Upewnij się, że nakładasz co najmniej 3-4 warstwy farby, pamiętaj nigdy nie rezygnuj z zalecanego czasu schnięcia między kolejnymi warstwami. Przed natryskiem ostatecznej powłoki usunąć resztki farby z powierzchni, jeśli takie istnieją, za pomocą papieru ściernego i bardzo dobrze przetrzeć.

Po wykonaniu wszystkich czynności należy upewnić się, że taśma lub gazeta nie przykleja się do mokrej farby. Z pomocą polerki, poleruj farbę kolistymi ruchami. Unikaj polerowania farby w jednym miejscu przez długi czas, może to prowadzić do przepalenia farby.

Z pewną praktyką i wytrwałości, można łatwo pomalować swój samochód bez wyrzucania tysięcy złotych z kieszeni.